Międzyzdroje plaża

Rodzina na Szczycie ma za sobą wymarzone i najcudowniejsze w życiu wakacje. Oczywiście wakacje z kilkulatkiem są jak połączenie obozu survivalowego z turnusem opiekuńczo-wychowawczym dla pensjonariuszy zakładu psychiatrycznego, ale nie zamieniłabym ich na żadne inne. To właśnie dzięki temu, że były to nasze rodzinne wakacje, były one takie cudowne.

matkanaszczycie.pl

Plaża Międzyzdroje

Histerii było sporo – bo „chcę na plażę”, bo „nie chcę na plażę”, bo „teraz na wystawę Lego”, bo „nie chcę jeść ryby”, bo lody, automaty z zabawkami, stragany, piłeczki, itp., itd.  Ale ta radość dziecka na widok morza i wielu innych atrakcji; to, że mogliśmy przeżywać to razem i wspólnie cieszyć się odkrywaniem wielu nowych miejsc, to było w tym wszystkim najpiękniejsze.

Przeprawa promowa Świnoujście

Promenada Gwiazd Międzyzdroje

Oczywiście, siłą rzeczy byliśmy częstymi gośćmi wszelkich placów zabaw i miejsc rozrywki dla najmłodszych, a także musieliśmy po wielokroć oglądać stragany z zabawkami, ale to miało nawet swoje dobre strony, bo i matka co nieco dla siebie wynalazła. Między innymi wielkiego pluszowego pająka. Nie pytajcie, po prostu zawsze takiego chciałam 🙂

Wakacje Międzyzdroje
Bawiliśmy się cudownie, cieszyliśmy sobą i każdą wakacyjną chwilą, a matka z ojcem nawet takich czasów doczekali, że mogą już mieć wspólne, robione przez syna, wakacyjne fotki 🙂

Molo Międzyzdroje

Wszystko udało się nam niewiarygodnie dobrze, nawet lepiej, niż się spodziewaliśmy. Idealna pogoda dopisywała nam przez cały tydzień pobytu. Słonecznie, ale nie upalnie, co pozwoliło nam naprawdę aktywnie spędzić czas. Kilka razy postraszyła nas burza, ale zawsze mijała równie szybko, jak się pojawiała.

Nad morzem

Międzyzdroje

Wakacje nad morzem

Międzyzdroje wakacje

Hotel, a właściwie pensjonat, wybierany całkowicie w ciemno, przerósł nasze oczekiwania. Lokalizacja – super! Tuż przy plaży, Promenadzie Gwiazd i nieopodal wejścia do Wolińskiego Parku Narodowego. Sam pensjonat bardzo przyjemny, wygodny, śliczny. A co najważniejsze – pokój z tarasem gwarantował nam niezależne wejście, poranną kawę z szumem morza w tle i leniwe wieczory z towarzystwem zachodzącego słońca.
Jeśli wybieracie się do Międzyzdrojów i szukacie dobrego miejsca na nocleg, to mogę Wam gorąco polecić Villa Baltic Dream.
Jedynym minusem był brak wyżywienia na miejscu – głównie brak śniadań, bo inne posiłki i tak zjadalibyśmy na mieście, ale tego porannego nieco brakowało i trzeba było ratować się jogurtami i parówkami z pobliskiego sklepu.

Villa Baltic Dream

Baltic Dream Międzyzdroje

Kolejnym bardzo pozytywnym zaskoczeniem była sama podróż, której bardzo się obawiałam. Mieliśmy w końcu do pokonania trasę przez calutką Polskę – od Tatr po Bałtyk i czterolatka na pokładzie. Syn na Szczycie zniósł jednak podróż nadspodziewanie dobrze i spokojnie. Trochę spał, trochę oglądał bajki, trochę grał, trochę się bawił, trochę oglądał widoki. Znacznie bardziej marudził, gdy jechaliśmy w o połowę krótszą trasę do Warszawy, niż teraz.
A i sama droga okazała się w porządku – niemal cała trasa to dwupasmówka. Jeśli jedziecie z południa w zachodnią część wybrzeża, to polecam drogę, którą my jechaliśmy – przez Wrocław, Polkowice, Gorzów Wielkopolski i Szczecin.

Podróż z dzieckiem

Farma wiatrowa

Wielkopolska

Choć czas spędzaliśmy bardzo aktywnie i choć – jak wspominałam – z rozbrykanym, krnąbrnym czterolatkiem lekko nie jest, to wspaniale wypoczęliśmy i naładowaliśmy się masą pozytywnej energii. Może zabrakło nam jednego dnia, bo kilku planowanych atrakcji już nie zdążyliśmy zaliczyć, ale w życiu zawsze lepiej mieć uczucie niedosytu, niż przesytu, a dzięki temu już myślimy o kolejnym wypadzie nad morze za jakiś czas 🙂

Wakacje nad morzem

Międzyzdroje Przystań Rybacka

Międzyzdroje molo

Windsurfing Międzyzdroje

Świnoujście

A o wszystkim, co zobaczyliśmy i co warte jest zobaczenia, opowiem Wam w następnym wpisie 🙂

P.S. Sądzicie, że powinnam być zazdrosna o piratkę? 😉

P.S. 2 Nad morzem wszędzie towarzyszyły nam ryby – oczywiście do jedzenia, i koty, które były wszędzie tam, gdzie ryby 🙂

Halibut

Dorsz Smażalnia

Owoce morza

Koty Międzyzdroje

Śpiące koty

P.S. 3 Co było największym rozczarowaniem wyjazdu? W Międzyzdrojach zniknęła budka z pasztecikami – moim nadmorskim przysmakiem sprzed lat!

*Tytuł jest cytatem ze starej piosenki Budki Suflera – „Czas wielkiej wody”, która jakoś tak mi się na tym wyjeździe przypomniała.